بازاریابی پیامکی یک کانال بازاریابی نسبتاً ارزان و مقرون به صرفه است. این موضوع باعث می شود در بیشتر موارد بازده زیادی در سرمایه گذاری داشته باشد.
احتمالا این جمله را که "95 درصد از پیامک های تبلیغاتی شما 3 دقیقه پس از ارسال شما خوانده می شود " را زیاد شنیده اید! تنها همین یک جمله کافی است تا بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه به عنوان یک راه حل ایده آل از جانب بسیاری از بازاریابان برای کسب و کارها پیشنهاد داده و بازاریابی پیامکی را برای یک بار هم که شده امتحان کنند!!
در شرایطی که بسیاری از فعالان حوزه مارکتینگ بازاریابی پیامکی را بهترین راهکار پیشنهادی برای دستیابی به فروش بیشتر برای کسب و کار ها معرفی می کنند، چگونه برخی کسب و کار ها با بهره گیری از بازاریابی پیامکی در نهایت شکست خورده و نمی توانند به موفقیت دست یابند.؟؟؟
در این مطلب دو موضوع مهم در ارتباط با شکست بازاریابی پیامکی در کسب و کارها را برایتان تحلیل می کنیم.
مطالب مرتبط: چگونه پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال کنیم؟
ادامه این مقاله را با http://meysam7777.blog.ir همراه باشید.
تعیین اهداف مشخص قبل از ارسال پیامک
اولین موضوعی که هر کمپین بازاریابی پیامکی باید به آن توجه داشته باشد تعیین اهداف مشخص در ابتدای راه بازاریابی و قبل از چیدمان ارسال پیامک های تبلیغاتی است.
هر کمپین بازاریابی پیامکی نیازمند تعیین اهداف روشن و مشخص در همان ابتدای کار است. این موضوع انقدر مهم و تاثیر گذار است که اگر در شروع بازاریابی به آن توجه نکنید ، شکست خواهید خورد. بسیاری از بازاریابانی که در دستیابی به موفقیت دچار مشکل می شوند و نمی دانند دلیل عدم موفقیتشان چیست از این موضوع غافل شده اند.
براساس نظرسنجی های صورت گرفته، 57٪ از بازاریابان پیامکی قادر به تعیین اهداف درست در بازاریابی خود نیستند و صرفا بازاریابی پیامکی را به عنون یک راهکار با بازده بالا در برنامه کاری خود جای داده اند. این موضوع کیفیت دستیابی به اهداف و ایجاد یک کمپین کارآمد پیامکی را دشوار می کند.به همین دلیل است که باید در ابتدا اهداف عملکردی خود را قبل از شروع کار بازاریابی پیامکی خود تعریف کنید.
برای تعیین اهداف نهایی خود لازم است ارتباط دو سویه با تیم بازاریابی پیامکی خود داشته باشید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار هدف نهایی خود را برای تیم بازاریابی پیامکی تعیین می کنید و سپس بر اساس هدف شما ارسال پیامک های تبلیغاتی شروع می شود.
برای مثال اگر شما یک سایت فروشگاه اینترنتی داشته باشید قطعا به دنبال تعداد زیاد فروش بر روی سایت خود هستید. این مسلما هدف نهایی برای شماست.شاید تصور کنید که می توانید براحتی با ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه در مدت کوتاهی به این هدف برسید.بنابراین سعی می کنید به طور مداوم پیامک های تبلیغاتی جذاب و ویژه را از طریق سامانه پیامکی برای مردم ارسال کنید تا به هدف خود دست یابید. اما به همین راحتی هدف به این بزرگی محقق نمی شود.
باید متن پیامک تبلیغاتی را بر اساس اهداف کوچک تر بچینید. در اولین قدم شما باید برای شناسایی نام فروشگاهتان در میان مردم سرمایه گذاری کنید. متن پیامک های تبلیغاتی شما باید بیشتر به شناسایی سایت شما بیانجامد. بعد از این مرحله باید بتوانید وجه تمایز فروشگاهتان با سایر فروشگاه ها بیان کنید. بعد از اینکه توانستید مشتریان خود را بدست آورید ، متن پیامک های تبلیغاتی شما باید به سمت حفظ مشتریان با سابقه رفته و ان ها را به مشتریان دائمی تبدیل کند.
دومین موضوعی که بسیاری از بازاریابان به ان توجه نمی کنند و ارسال پیامک های تبلیغاتی آن ها با شکست مواجه می شود عدم تجزیه و تحلیل در حین بازاریابی پیامکی است.
بازاریابی پیامکی باید یک فرایند انعطاف پذیر باشد و شما بتوانید دائم ان را کنترل کنید و تغییرات لازم را انجام دهید.اگر به طور موثر برنامه بازاریابی پیامکی خود را کنترل نمی کنید ، نمی توانید تشخیص دهید که چه زمانی لازم است در روند بازاریابی خود تغییراتی را انجام دهید.
وقتی تجزیه و تحلیل روند بازاریابی خود را مرور می کنید ، برخی از موارد را مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد که پروژه شما رو به پیشرفت است و لازم است همان شیوه ارسال پیامک را تقویت کنید. گاهی نیز برعکس بوده و باید در ارسال پیامک های تبلیغاتی خود تجدید نظر کنید. این بررسی باید همه جانبه بوده و تمامی مواردی که به پیامک های ارسالی ارتباط پیدا می کند را در نظر بگیرید.
متن پیامک تبلیغاتی، زمان ارسال پیامک تبلیغاتی، جامعه هدف پیامک ها ، میزان پاسخگویی مشتریان و... از جمله مهم ترین مواردی است که باید به طور دائم ان را بررسی کنید.
اما چگونه می توانید این اطلاعات را در اختیار داشته باشید؟ به کمک پنل اس ام اس..!!
پنل اس ام اس ابزار تحلیل بازاریابی پیامکی
پنل اس ام اس اولین ابزاری است که در کنار تیم بازاریابی خود به ان احتیاج دارید. چراکه ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به مشتریان و بررسی تجزیه تحلیل های آن در پیشبرد بازاریابی پیامکی برای دستیابی به اهداف تعیین شده شما میسر نمی شود، مگر با استفاده از پنل اس ام اس.
ارائه گزارشات دائمی و اختصاصی یکی از مهم ترین ویژگی های یک پنل اس ام اس کارآمد است که در بازاریابی پیامکی نقش بسیار تعیین کننده ای دارد.به همین دلیل لازم است از تیم بازاریابی خود بخواهید که گزارشات پنل اس ام اس را با نمود بیرونی بازاریابی پیامکی یعنی تعداد مشتریان و روند سود دهی تجارت خود مقایسه کنند و در صورت لازم تغییرات لازم را در ارسال پیامک ها انجام دهند.
همانطور که گفته شد تعیین هدف و تجزیه تحلیل برنامه بازاریابی پیامکی دو عامل مهم برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی پیامکی است .برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف شغلی هیچ وقت دیر نیست، حتی اگر برنامه ریزی شغلیتان را از قبل چیده باشید می توانید در میانه راه برای دستیابی به اهداف پیش رو از بازاریابی پیامکی استفاده کنید
- ۹۸/۰۶/۱۳