بازاریابی پیامکی، در واقع پیامک های تبلیغاتی می باشد که ما هر روز تعداد زیادی از آن ها در گوشی های همراه خود دریافت می کنیم. اگر دقت کرده باشید، تقریباً در مورد هر موضوعی، از این پیامک ها را طی روز دریافت می کنیم. هدف از این نوع بازاریابی چیست؟ هدف از بازاریابی پیامکی، به طور کلی، دقیقاً همان هدفی است که هر نوع بازاریابی، آن را دنبال می کند. تبلیغات در مورد محصول خاصی یا خدمات متنوع هدف کلی بازاریابی است. حالا، این بازاریابی به روش های مختلفی انجام می گیرد. یکی از آن ها، روش بازاریابی پیامکی است. شاید فکر کنید که این نوع بازاریابی ساده ترین نوع بازاریابی است. در حالی که این طور نیست و اگر به اندازۀ کافی جدی گرفته نشود، نتایج نامطلوبی را در پی خواهد داشت.
ادامه این مقاله را با http://meysam7777.blog.ir همراه باشید.
یک روش آسان و ارزان برای تبلیغ، بازاریابی پیامکی (که به عنوان بازاریابی پیامک یا پیامک انبوه نیز شناخته می شود) است که همچنان یک بستر بازاریابی سودآور برای مشاغل صرف نظر از اندازه و سرمایه گذاری آنها است؛ از مشاغل کوچک گرفته تا زنجیره های خرده فروشی غول پیکر. بازاریابی پیام کوتاه منجر به فروش و درآمد، جذب مشتریان فعلی ، کمک به جذب افراد جدید می شود. ابزار استفاده از این روش بازاریابی، پنل اس ام اس است. در این نوشتار قصد معرفی مزایای استفاده بازاریابی پیامکی در کسب و کارها را داریم.
اگر قبلاً استفاده از پیام کوتاه را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود در نظر نگرفته اید، در اینجا دلایلی وجود دارد که باید در تصمیم خود تجدید نظر کنید.
1. اطلاع رسانی فوری.
پیام کوتاه پیشنهادات محصول شما را ، چه شامل تخفیف و چه تبلیغاتی دیگر ، با سرعت بالایی در اختیار مشتریان احتمالی شما قرار می دهد. ویژگی اطلاع رسانی فوری که توسط دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، فرایند ارتباط را تسهیل می کند.
2- تحویل پیام دقیق و دقیق.
متن پیام میبایست دقیق، نکته ای و خلاقانه باشد. به کارگیری اصطلاحات طولانی ضروری نیست و در بیشتر موارد ممکن است کسل کننده به نظر برسد و گیرنده پیام تبلیغاتی را نادیده بگیرد. پیام تبلیغاتی می بایست واضح و صریح باشد.
3- یک راه مقرون به صرفه برای تبلیغ برند شما
از آنجا که بازاریابی پیامکی مبتنی بر مشتریان هدف است، تضمین می کند که شما در حال برقراری ارتباط با مصرف کنندگان بالقوه هستید.این امر شما را قادر می سازد تا هزینه های تبلیغاتی مرتبط با بازاریابی انبوه را به یک جمعیت عمومی کاهش دهید و هدفمندتر تبلیغات کنید. ارسال پیامک تبلیغاتی بسیار ارزان تر از سایر روشهای سنتی بازاریابی مانند بیلیورد و یا تبلیغات تلویزیونی است.
4. تحویل سریع به مخاطبان هدف خود.
پیام های متنی در عرض چند ثانیه ارسال و دریافت می شوند و یک فرد معمولی احتمال دارد بعد از دریافت آن ، یک پیام متنی را در یک فاصله زمانی بسیار کوتاه بررسی کند. تقریباً تمام کاربران موبایل همیشه گوشی خود را همراه دارد و از تماس های دریافتی متن های ارسالی به سرعت آگاه می شوند، بنابراین استفاده از پیام کوتاه و ارسال پیامک انبوه یک روش تبلیغاتی بسیار سریع و مستقیم می باشد.
5. نرخ تحویل بالا.
برخلاف ایمیل هایی که نرخ باز کردن و خواندن پایین دارند، اکثر پیام های متنی را گیرنده آنها را باز می کند. بسته به میزان خلاقیت و جالب بودن پیام شما، احتمال خواندن آن پیام افزایش می یابد. این یک روش بسیار مؤثر در برقراری ارتباط است.
6. حالت ارتباط مستقیم و قابل اعتماد.
ارسال پیشنهادات تبلیغاتی و تخفیف از طریق ایمیل خطر قرار گرفتن در هرزنامه و در نتیجه عدم خواندن را در پی دارد. پیام ارسانی متنی، یک بستر ارتباطی نسبتاً مستقیم و قابل اعتماد را به مخاطبان هدف شما ارائه می دهد و بنابراین این اطمینان می دهد که تلاشهای بازاریابی شما کاملاً در حاشیه قرار نمی گیرند.
مطالب مرتبط: چگونه پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال کنیم؟
7. بهبود روابط مشتری.
بازاریابی پیام کوتاه به شما یک رویکرد شخصی تر در رابطه با ارتباط شما با مشتریان را می دهد. این ویژگی که می توانید متناسب با نیازهای یک هدف خاص ، پیام کوتاه بسازید، به راحتی مشتریان فعلی را وفادار می سازد و همچنین مشتریان جدیدی را جذب می کند.
8- افزایش ترافیک و فروش
هر وقت پیام متنی را به صورت پیشنهادات ویژه ، تبلیغات یا حتی تخفیف ارسال می کنید ، مشتریان ممکن است که این پیشنهادات را به خانواده ها و دوستانشان ارسال کنند. با انجام این کار مخاطب هدف شما افزایش می یابد و به همین ترتیب باعث ترافیک و فروش می شود.
9. آگاه سازی مشتریان
بازاریابی پیامکی اطلاعات مربوط به محصول را به شیوه ای مطمئن و سریع به مشتریان ارائه می دهد ، بنابراین آنها را درگیر محصولات جدید و لذت بردن از اطلاعات به روز در کسب و کار خود می کنید. این امر نه تنها از طریق تبلیغ برند شما برای تجارت شما مفید است، بلکه مشتری شما را نیز در معرض آگاهی قرار می دهد. مشتری آگاه احساس قدرت می کند و به احتمال زیاد به مشتری وفادار تبدیل می شود.
10- سرعت و سهولت بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ، سریع ترین و راحت ترین روش بازاریابی است. اگر با دیگر روش های بازاریابی آشنایی داشته باشید، حتماً از برخی موانع یا پیچیدگی های موجود در آن روش ها آگاه هستید. در حالی که در پیامک مارکتینگ نه تنها هیچ پیچیدگی وجود ندارد، بلکه به ساده ترین راه ممکن انجام می شود. در ضمن، در بین تمامی روش های بازاریابی، بازاریابی پیامکی سریع ترین روش موجود است.
چگونه می توان یک پیام موثر را ایجاد کرد؟
از یک تبریک شخصی استفاده کنید(با نام مشتریان)
رویداد خود را توصیف کنید
آن را کوتاه نگه دارید؛ می توانید تمام این کارها را در 160 کاراکتر انجام دهید.
قبل از ارسال پیام از مشتریان خود اجازه بگیرید. به مشتریان بگویید که چگونه می توانند از دریافت پیام های بازاریابی بیشتر جلوگیری کنند.
پنل اس ام اس وب وان
پنل اس ام اس وب وان با بهره مندی از بانک شماره موبایل قدرتمند و امکان تفکیک شماره ها بر حسب سن و جنس و صنف شغلی ، استان و ...را در غالب پنل سازمانی، پنل تبلیغاتی، پنل به شما ارائه می دهد.
ویژگی های پنل اس ام اس وب وان:
خرید و ثبتنام آنلاین
بهره مندی ازکارشناسان زبده در زمینه آموزش سامانه پیامکی و پشتیبانی
7 روز ضمانت بازگشت وجه بی قید و شرط بعد از ثبت نام
کمترین تعرفه ارسال پیامک
وارد کردن شمـارههای مخاطبین بصورت دستی یا با فایل اکسل
امکان وارد کردن شماره به صورت دستی و گروهی، ارسال زماندار،قرعه کشی،پیامک مناسبت،مسابقه،نظر سنجی
امکان ارسال به شماره هایی که تبلیغاتشان را مسدود کرده اند (عبور از بلاک لیست)
منبع: گجت نیوز